S-a anunțat prin comunicat de presă lansarea platformei de management și de monitorizare a ajutoarelor de stat pentru operatorii economici.
Alexandru Nazare, ministrul de finanțe, a anunțat lansarea platformei de management și monitorizare a ajutoarelor de stat pentru operatorii economici.
Pentru a se automatiza și a se flexibiliza mecanismele de implementare a schemelor de finanțare din partea statului, Ministerul Finanțelor a creat platforma on-line de tip ”monitoring tool”, care poate fi utilizată de către operatorii economici pentru a transmite toate documentele necesare în vederea accesarii unui grant de la stat în baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de finanțare cu scopul de a stimularea investițiile cu impact major în economie.
Alexandru Nazare, ministrul de finanțe, declară: "Continuăm procesul de digitalizare la nivelul Ministerului de Finanțe și punem la dispoziția operatorilor economici un instrument on-line de depunere și analiză a documentației pentru plata ajutorului de stat. Totodată, platforma va permite o monitorizare eficientă, în timp real, a gradului de implementare prin prisma menținerii locurilor de muncă create și a realizării investițiilor asumate prin proiectele finanțate".
Așadar, care sunt obiectivele acestei platforme on-line. În primul rând, facilitează transmiterea on-line a documentațiilor aferente cererilor de acord pentru finanțare și pentru plata ajutorului de stat. În al doilea rând, are loc automatizarea,informatizarea, procesului de analiză a documentației transmise și nu în ultimul rând, se poate monitoriza în timp real gradul de implementare și de respectare a condițiilor de menținere a investițiilor și a locurilor de muncă aferente proiectelor aprobate spre finanțare de către Ministerul Finanțelor.
Aceasta platformă este disponibilă începând cu 14 aprilie 2021. Pentru a beneficia de avantajele ei, vă invităm să accesați linkurile: Depunere on-line sau ANAF - Descarcare declaratii.
Pe această platformă operatorii economici vor avea ocazia de a consulta Ghidul de utilizare depunere ON-LINE a documentelor necesare pentru dislocarea unui ajutor din partea statului, ajutor acordat pe baza H.G. nr. 807/2014.
Colectându-se toate informațiile cu privire la cererile de acord pentru finanțare și pentru plată, depuse conform schemei de ajutor din partea statului, se realizează o bază de date completă a proiectelor în curs de aprobare, implementare și monitorizare.
Platforma a fost concepută ca o completare a celor două instrumente prin care Ministerul Finanțelor se ocupă de comunicarea continuă cu mediul de afaceri, adică Formularul asistență ajutor de stat și Solicitare întâlnire tehnică, formulare prin care operatorii economici au ocazia de a cere clarificări referitoare la prevederile legale ale actelor normative de instituire a schemelor de ajutor de stat, la mecanismul de acordare și de plată a ajutorului de stat sau recomandări referitoare la implementarea corectă a proiectului de investiții aprobat.